A MIR feladata eljuttatni a helyes és időszerű információkat a marketingdöntéshozókhoz, akik azokat a tervezés, végrehajtás és irányítás területén hasznosítják.
A követező funkciókat kell ellátniuk:
- adatok gyűjtése
- szelektálása
- tárolása
- elemzése
- koordinálása
Az elsődleges információk gyűjtésének módszerei:
- megfigyelés: leggyakrabban alkalmazott módszer (tények, vélemények, szokások, szándékok, motivációk)
- kísérlet: ami valójában egy speciális megfigyelés, tudatosan beleavatkozik a környezetbe és megfigyelek az erre való reagálást.
- megkérdezés:
- szóban:
- személyes
- telefonon
- írásban
- szóban:
- kérdőív: szerkesztésének vannak szabályai és hibalehetőségei.
- Szabályai:
- Bevezetőben ismertetni kell a megkérdezés célját.
- Két fontos sorrend betartás célszerű:
- Logikai: azonos témájú kérdések összekapcsolása, fontossági sorrend betartását jelenti.
- Lélektani. Megkérdezett érdeklődését kell felkelteni. együttműködési hajlandóság megszerzése.
- A kérdések formájuk alapján lehetnek:
- Nyitott kérdés: ami lehetőséget ad saját vélemény kifejtésére.
- Zárt kérdés:
- Alternatív: csupán két válaszlehetőséget ad.
- Szelektív: több válaszlehetőség
- Skála: több válaszlehetőség van, de csak egy választ kell adni.
- Hibaforrásai:
- Túlzottan személyes kérdés
- Megfoghatatlan fogalmak használata
- Túlzottan elfogult kérdések.
- Szabályai: