A MIR feladata eljuttatni a helyes és időszerű információkat a marketingdöntéshozókhoz, akik azokat a tervezés, végrehajtás és irányítás területén hasznosítják.
A követező funkciókat kell ellátniuk:

  • adatok gyűjtése
  • szelektálása
  • tárolása
  • elemzése
  • koordinálása

Az elsődleges információk gyűjtésének módszerei:

  1. megfigyelés: leggyakrabban alkalmazott módszer (tények, vélemények, szokások, szándékok, motivációk)
  2. kísérlet: ami valójában egy speciális megfigyelés, tudatosan beleavatkozik a környezetbe és megfigyelek az erre való reagálást.
  3. megkérdezés:
    • szóban:
      • személyes
      • telefonon
    • írásban
  4. kérdőív: szerkesztésének vannak szabályai és hibalehetőségei.
    • Szabályai:
      • Bevezetőben ismertetni kell a megkérdezés célját.
      • Két fontos sorrend betartás célszerű:
        • Logikai: azonos témájú kérdések összekapcsolása, fontossági sorrend betartását jelenti.
        • Lélektani. Megkérdezett érdeklődését kell felkelteni. együttműködési hajlandóság megszerzése.
    • A kérdések formájuk alapján lehetnek:
      • Nyitott kérdés: ami lehetőséget ad saját vélemény kifejtésére.
      • Zárt kérdés:
        • Alternatív: csupán két válaszlehetőséget ad.
        • Szelektív: több válaszlehetőség
        • Skála: több válaszlehetőség van, de csak egy választ kell adni.
    • Hibaforrásai:
      • Túlzottan személyes kérdés
      • Megfoghatatlan fogalmak használata
      • Túlzottan elfogult kérdések.