A piackutatás szűkebb fogalom, mint a marketingkutatás. Mert míg a piackutatás egy konkrét termékre koncentrál addig a marketingkutatás nem csak a fogyasztók igényeit, vizsgálja, hanem foglalkozik a termékkel, az árral, a konkurenciával, az értékesítési csatornákkal és a beszerzési lehetőségekkel is.
A megszerzett információknak meg kell felelniük bizonyos követelményeknek, ezek.

  1. Tejesség: vagyis az információk a vizsgált jelenségre vonatkozzanak.
  2. Megbízhatóság: az adatok valósághűek legyenek.
  3. Időszerű: közeli időpontban végzett vizsgálat.
  4. Mérhetőség: vagyis össze tudják gyűjteni.

A piackutatás területei:

  1. Árelemzés
  2. Értékesítés elemzés
  3. Rövidtávú előrejelzés
  4. Üzleti előrejelzések

A piackutatás folyamata:

  1. Probléma meghatározás: a marketing probléma azonosítására irányul, valamint körvonalazza a kutatási területet.
  2. Kutatástervezés: ismerteti a kutatás költségeit, és módszereit.
  3. Információgyűjtés: mérhető, és megszerezhető információk gyűjtése.
  4. Adatok elemzése: ez a legköltségesebb és a legtöbb hibalehetőséget hordozza magában. Ki kell válogatni a kutatás szempontjából helyes információkat.
  5. kutatási jelentés: ez rendszerezi az adatokat.

A piackutatás módszerei:

  1. megkérdezés:
    1. írásban
    2. szóban:
      1. személyesen
      2. telefonon.
  2. megfigyelés
  3. kísérlet.