A marketing-mix a marketing tevékenység elemeinek összessége és egysége, ezek
- termékpolitika: azt jelenti, hogy milyen árut akarunk eladni
- eladás politika: azt jelenti, hogy kinek akarjuk eladni
- árpolitika: azt jelenti, hogy milyen áron kívánjuk eladni
- piac befolyásolása: azt jelenti, hogy milyen módszerekkel, hogyan tudjuk céljainkat megvalósítani
A négy elemet az angol nyelvű megfelelők rövidítése után 4P-nek is szokták emlegetni, a marketing-mix ennek a négy elemnek az egységét jelenti. A négy elem sorrendje nem kötött, mindig a célok határozzák meg. A marketing tevékenység során nagyon fontos a marketing kommunikáció (a kommunikáció információ cserét jelent).
A marketing kommunikáció a marketing tevékenységgel összefüggő információk cseréjét jelenti.
A marketing kommunikáció célja kettős
- egyrészt a fogyasztókat célozza, ösztönzi az eladást
- másrészt imázs építés és PR tevékenység. A PR tudatos, tervezett és tartós bizalomépítés és ápolás a fogyasztókban és a piac többi szereplőjében egyaránt
A marketing-mix elemeit és a marketing kommunikációt a vállalkozásban, szűkebben a bolt munkájában folyamatosan érvényesíteni kell.
Az érvényesítést segíti
- a reklám tevékenység
- az eladásösztönzés különböző eszközei
- a versenytársak tevékenységének folyamatos vizsgálata
- kapcsolatépítés a település meghatározó személyiségeivel és a sajtóval