desztinációk (országok, régiók, települések) illetve szolgáltatók (elsősorban szálláshelyek, utazásszervezők, attrakciók) által kiadott brosúrák, prospektusok, szórólapok
hirdetések napilapokban, hetilapokban (elsősorban konkrét akciók esetében vagy valamilyen tematikus mellékletben, az adott témához - általában utazáshoz, bizonyos eseményhez, célterülethez - kapcsolódóan)
magazinokban, szaklapokban megjelenõ hirdetések (mivel szűkebb, pontosabban meghatározható piaci szegmens elérését teszik lehetővé, hatásfokuk nagyobb lehet, mint az előbbi esetben)
televíziós reklámok (elsősorban nemzetközi vagy vezető hazai cégek által használt eszköz; az üzenet nagy tömegekhez juttatható el, bizonyos műsorokhoz kapcsolódva pedig szűkebb csoportok elérése is lehetséges; magas költségvonzat; az idõpont nem meg-felelõ kiválasztása esetén teljesen hatástalan is lehet)
rádióhirdetések (viszonylag alacsony költség, széles közönséghez eljutó üzenet - elsősorban konkrét akciót érdemes hirdetni, hangulatteremtésre a képek hiánya miatt kevésbé alkalmas)
direct mail akciók (személyre szólónak ható sztenderdizált levelek - törzsutasok/törzsvendégek tájékoztatására, a velük való kapcso-lattartásra felhasználva meglehetősen hatékony forma, egyébként nem igazán, mert a legtöbb potenciális turistát elárasztják a "kéret-len" levelek)
utazáshoz kapcsolódó árucikkek értékesítése, melyeken a cég emblémája szerepel (pl. pólók, utazótáskák, hátizsákok)