A túraszervező saját kockázatára, de ennek megfelelően a nagyobb haszon reményében állítja össze "termékeit", ennek értékesítésével ugyanakkor már nem kell foglalkoznia, tehát bizonyos kényelem motiválja.
Másrészt az utazási ügynökség vagy iroda bizonyos kiegészítő szolgáltatásokat is magára vállal az utak értékesítésekor, amikor például információval, tanáccsal látja el a betérő potenciális ügyfelet, s ezeket "ingyen" nyújtja.
Harmadsorban a legtöbb utazási ügynökségnek megvan a maga törzsvendégköre, akik bármilyen utazással felmerülő probléma kapcsán rögtön a "saját" utazási irodájukat keresik fel (újonnan felmerülő igények ismerete, piaci információk).
Végül, de nem utolsósorban az ügynökségekbe betérő ügyfelek közel felének nincs letisztult elképzelése az utazás konkrét fajtájáról. Így az irodák ajánlatai közül fog választani az ügyfél, s az ügynökség sokat tehet annak érdekében, hogy egyegy túrafajtán belül milyen konkrét desztinációkat ajánl, és nem utolsósorban kinek az útját részesíti előnyben.