A fogyasztóval szembeni etikai felelősség:
- Az ügyfelek érdekeinek messzemenő tiszteletben tartása
- Felelősség az adott termékért, és a nyújtott szolgáltatások minőségéért, megbízhatóságáért, biztonságáért
- A fogyasztó tájékozatlansága, kényszerhelyzete esetén a helyzettel, az erőfölénnyel való visszaélés kizárása
- A fogyasztó megtévesztésének kizárása, a valótlan reklám, a hiányos tájékoztatás elkerülése
- A szolgáltatás, ellenszolgáltatás korrekt arányának megtartása
- Pontosság
- Udvariasság
Etikus magatartás az üzleti partnerekkel szemben:
- A kölcsönös előnyök és a bizalom alapján való együttműködés és megbecsülés (közös kutatások, fejlesztés, közös kapacitások teremtése)
- Egyenlő feltételek esetén a partnerek diszkrimináció mentes, azonos elbírálásban való részesítése
- A vállalt kötelezettségek maradéktalan, határidőre történő teljesítése
- A partnerek érdekeinek ismerete, méltánylása, érdekeik ellen a korrekt üzleti lépéseken kívüli akciók kizárása
- Az erőfölény alkalmazásának kizárása
- A tisztességtelen eszközök (félretájékoztatás, szabotázs, megvesztegetés, korrupció) alkalmazásától való tartózkodás
- Az önmagában korrekt eszközök nem tisztességes célokra alkalmazásától való tartózkodás (dömpingár, fúzió, piackartell)
- Az üzleti titok megszerzésétől való tartózkodás
- Az üzleti partner által kifejlesztett termék, eljárás, szolgáltatás utánzásától való tartózkodás
- A versenytársak szándékos tönkretételétől való tartózkodás
- Rendkívüli esemény, baleset vagy jelentős káresemény bekövetkezésekor az elvárható nagyságú segítségnyújtás
Felelősség az állammal szemben:
- A nemzeti érdekek védelme
- Az állam intézményrendszerével szembeni kötelezettségek késedelem nélküli teljesítése
- Az állami hivatalnokok korrumpálásától való tartózkodás
Felelősség a közösségekkel, a társadalommal szemben:
- A tevékenységek nyilvánosságának biztosítása
- A közösségi érdekek védelme
- A közösségi érdekek védelmének támogatása
- A társadalom iránti ökológiai felelősség
-
-
-
-
Találatok: 3765