Információtartalom vázlata
- A PR hogyan, milyen eszközökkel befolyásolhatja egy cégről kialakult képet?
- A mellékelt fényképből/idézetből milyen következtetés(eke)t tud levonni?
Szervezetek csoportosítása (ahol végeznek PR-t)
- Profit orientált
- Non profit
- Állam igazgatás
A hírnév ápolása érdekében tartja a megfelelő kommunikációt (éppen aktuális, hogy negatív v. pozitív= relatív minőség)
- Szakterületei
- Belső (kommunikációs kapcsolattartás)
- A cég struktúra átlátása
- Külső
- Feladó (cég)=>Üzenet=> vevő (célcsoport)
Üzenet milyensége függ attól, hogy milyen környezetben van jelen pl. kampány, akciók, pr. Film - Szereplői
- Újságíró, szóvivő
- Közvetítő kapocs (pl. ügynökség
- Típusai: (ezek a típusok felelnek a kapcsolatért)
- Cikk: sajtó kapcsolat (pl. bizonyos szaklapokban)
- Rendezvény szervezőcégek (olyan események szervezése alkalmas arra, h a cég üzeneteit eljutassa a célcsoporthoz)
- Produkciós ügynökségek háttér szolgáltató (pl. írott nyomtatványok, cd stb. elkészítése)
- Tanácsadó cég (megmondja mit kell tenni krízis v. vitatott helyzetben, kérdésben)
- Csak megoldási javaslatot tesz
- Full szerviz (ha már több, mint tanácsadó, mert a problémákat is megoldja)
- Eszközök ( az ügynökség munkájához kapcsolódik)
- Pr. Film (legelterjedtebb) (audiós, vizuális)
- Politikai
- Referencia
- Belső pr. Film
- Befektetői kapcsolatok
- News Releese (hír levél)
- Ki, mit, hol, mikor, miért? Kérdésekre a válasz mindenképp benne kell, h legyen
- Rendezvények
- Meg kell határozni konkrétan (milyen időpont, helyszín, program) akkor jó
- Nyomtatványok
- Tartalmilag és formailag tervezik
- Sajtó monitoring
- Részei:
- a.Figyelés: időszakra lebontva, kulcs szavakra keres rá ( mennyi cikk, interjú jelent meg az adott időszakban)
- b.Elemzés: (összetett szempontok alapján ábrázolás, ahol figyelembe veszik a terjedelmét, dinamikáját, és a minőségét)
- a.Figyelés: időszakra lebontva, kulcs szavakra keres rá ( mennyi cikk, interjú jelent meg az adott időszakban)
- Részei:
- Root shoow
- Több állomása van
- Program általában állandó
- Cél: a közvetlen kapcsolattartás
- Prezentáció (előadás)
- Beszéd, bemutató
- Tervezést és felkészülést igényel és hiteles előadási módot
- Típusai: (ezek a típusok felelnek a kapcsolatért)
- Feladó (cég)=>Üzenet=> vevő (célcsoport)
- Belső (kommunikációs kapcsolattartás)