Információtartalom vázlata

  • A PR hogyan, milyen eszközökkel befolyásolhatja egy cégről kialakult képet?
  • A mellékelt fényképből/idézetből milyen következtetés(eke)t tud levonni?

Szervezetek csoportosítása (ahol végeznek PR-t)

  • Profit orientált
  • Non profit
  • Állam igazgatás

A hírnév ápolása érdekében tartja a megfelelő kommunikációt (éppen aktuális, hogy negatív v. pozitív= relatív minőség)

  • Szakterületei
    • Belső (kommunikációs kapcsolattartás)
      • A cég struktúra átlátása
    • Külső
      • Feladó (cég)=>Üzenet=> vevő (célcsoport)
        Üzenet milyensége függ attól, hogy milyen környezetben van jelen pl. kampány, akciók, pr. Film
      • Szereplői
        • Újságíró, szóvivő
        • Közvetítő kapocs (pl. ügynökség
          • Típusai: (ezek a típusok felelnek a kapcsolatért)
            • Cikk: sajtó kapcsolat (pl. bizonyos szaklapokban)
            • Rendezvény szervezőcégek (olyan események szervezése alkalmas arra, h a cég üzeneteit eljutassa a célcsoporthoz)
            • Produkciós ügynökségek háttér szolgáltató (pl. írott nyomtatványok, cd stb. elkészítése)
            • Tanácsadó cég (megmondja mit kell tenni krízis v. vitatott helyzetben, kérdésben)
            • Csak megoldási javaslatot tesz
            • Full szerviz (ha már több, mint tanácsadó, mert a problémákat is megoldja)
          • Eszközök ( az ügynökség munkájához kapcsolódik)
            • Pr. Film (legelterjedtebb) (audiós, vizuális)
            • Politikai
            • Referencia
            • Belső pr. Film
            • Befektetői kapcsolatok
          • News Releese (hír levél)
            • Ki, mit, hol, mikor, miért?  Kérdésekre a válasz mindenképp benne kell, h legyen
          • Rendezvények
            • Meg kell határozni konkrétan (milyen időpont, helyszín, program) akkor jó
          • Nyomtatványok
            • Tartalmilag és formailag tervezik
          • Sajtó monitoring
            • Részei:
              • a.Figyelés: időszakra lebontva, kulcs szavakra keres rá ( mennyi cikk, interjú jelent meg az adott időszakban)
              • b.Elemzés: (összetett szempontok alapján ábrázolás, ahol figyelembe veszik  a terjedelmét, dinamikáját, és a minőségét)
          • Root shoow
            • Több állomása van
            • Program általában állandó
            • Cél: a közvetlen kapcsolattartás
          • Prezentáció (előadás)
            • Beszéd, bemutató
            • Tervezést és felkészülést igényel és hiteles előadási módot

  1. Szervezetek csoportosítása (ahol végeznek PR-t)

    1. Profit orientált

    2. Non profit

    3. Állam igazgatás


A hírnév ápolása érdekében tartja a megfelelő kommunikációt (éppen aktuális, hogy negatív v. pozitív= relatív minőség)


  1. Szakterületei

    1. Belső (kommunikációs kapcsolattartás)

      1. A cég struktúra átlátása


    1. Külső

      1. Feladó (cég)=>Üzenet=> vevő (célcsoport)

Üzenet milyensége függ attól, hogy milyen környezetben van jelen pl. kampány, akciók, pr. Film


      1. Szereplői

        1. Újságíró, szóvivő

        2. Közvetítő kapocs (pl. ügynökség)

          1. Típusai: (ezek a típusok felelnek a kapcsolatért)

            • Cikk: sajtó kapcsolat (pl. bizonyos szaklapokban)

            • Rendezvény szervezőcégek (olyan események szervezése alkalmas arra, h a cég üzeneteit eljutassa a célcsoporthoz)

            • Produkciós ügynökségek háttér szolgáltató (pl. írott nyomtatványok, cd stb. elkészítése)

            • Tanácsadó cég (megmondja mit kell tenni krízis v. vitatott helyzetben, kérdésben)

              • Csak megoldási javaslatot tesz

            • Full szerviz (ha már több, mint tanácsadó, mert a problémákat is megoldja)


          1. Eszközök ( az ügynökség munkájához kapcsolódik)

            • Pr. Film (legelterjedtebb) (audiós, vizuális)

              • Politikai

              • Referencia

              • Belső pr. Film

              • Befektetői kapcsolatok

            • News Releese (hír levél)

              • Ki, mit, hol, mikor, miért? Kérdésekre a válasz mindenképp benne kell, h legyen

            • Rendezvények

              • Meg kell határozni konkrétan (milyen időpont, helyszín, program) akkor jó

            • Nyomtatványok

              • Tartalmilag és formailag tervezik

            • Sajtó monitoring

              • Részei:

                1. Figyelés: időszakra lebontva, kulcs szavakra keres rá ( mennyi cikk, interjú jelent meg az adott időszakban)

                2. Elemzés: (összetett szempontok alapján ábrázolás, ahol figyelembe veszik a terjedelmét, dinamikáját, és a minőségét)

            • Root shoow

              • Több állomása van

              • Program általában állandó

              • Cél: a közvetlen kapcsolattartás

            • Prezentáció (előadás)

              • Beszéd, bemutató

              • Tervezést és felkészülést igényel és hiteles előadási módot