Hivatalos sajtótájékoztató

  • Tárgyalások, konferenciák, vásárok, kiállítások, szakmai bemutatók, vállalati évfordulók, kitüntetés vagy egyszerűen a nagyobb nyilvánosságnak, vagy meghatározott szakmai köröknek szóló tájékoztatás esetén a sajtó összehívása, informálása;
  • Éltető eleme az információ (pontos, aktuális, igaz);
  • Több országból érkező újságírók meghívása esetén sajtóértekezletről, sajtókonferenciáról beszélhetünk;
  • Feladatok: médiakör, résztvevők, meghívó, helyszín, tolmács, sajtóanyag, nyilatkozó, egyeztetés, visszajelzés;
  • Üzeneteink csak jó viszony esetén lesznek hitelesek;
  • A jó médiakapcsolatokhoz  szükséges a kétoldalú kommunikáció, a kölcsönös bizalom, a nyitott magatartás;
  • A jó sajtótájékoztató szempontjai:
    • Tartsuk nyitva a csatornákat;
    • Bővítsük az újságírók ismereteit;
    • Ne tegyünk kivételt;
    • Menedzseljük a rossz híreket is;
    • Figyeljünk és értékeljünk;